Pagina părinților, iformații utile:
Proiectul„Sprijin educațional, pe baza de tichete sociale pe suport electronic, pentru elevii cei mai dezavantajați”
Condițiile de eligibilitate precizate la înscriere:
- venitul lunar net pe membru de familie pentru copiii din învățământul de stat primar și gimnazial realizat în luna anterioară depunerii cererii să fie de până la 1.115 lei;
- venitul lunar net pe membru de familie pentru copiii din învățământul de stat preșcolar este de până la 284 lei;
- să facă dovada înscrierii copilului la grădiniță sau școală.
Documente necesare, la înscriere:
- actele de identitate ale părinților/reprezentantului legal ( în original și copie);
- documentele din care rezultă calitatea de reprezentant legal, în original și copie, după caz (hotărâre judecătorească de încredințare, încuviințare a adopției; dispoziția conducătorului Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului/ hotărârea instanței de judecată pentru măsura plasamentului, hotărârea judecătorească de instituire a tutelei/dispoziția autorității tutelare, potrivit legii);
- certificatele de naștere ale copiilor (original și copie);
- dovada înscrierii la grădiniță/ școală;
- certificatul de căsătorie părinți în original și copie (după caz);
- certificatul de deces părinte (unde este cazul) în original și copie;
- actele doveditoare privind veniturile realizate de membrii familiei, eliberate de angajator, de organele fiscale sau de alte autorități competente, mandate poștale de plată, extrase de cont, decizii ori dispoziții de stabilire a drepturilor (după caz: indemnizație șomaj, alocații de stat pentru copii, alocații de întreținere pentru copii, burse pentru elevi și studenți, arenda, chiriile, rentă viageră, etc.);
- hotărârea judecătorească prin care soțul/soția este arestat/arestată preventiv pentru o perioada mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate și nu participă la întreținerea copiilor și, după caz, alte acte doveditoare privind componența familiei (după caz).
- cererea tip – modelul (o regăsiti la finalul articolului)
Informații de context
Legea tichetelor sociale electronice a fost aprobată în iunie 2021.
Proiectul „Sprijin educațional, pe baza de tichete sociale pe suport electronic, pentru elevii cei mai dezavantajați”, finanțat în cadrul Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate (POAD) 2014-2020 are ca scop prevenirea abandonului școlar și îmbunătățirea condițiilor de frecventare a școlii sau grădiniței de către copiii cei mai dezavantajați din învățământul de stat primar și gimnazial.
POAD, cu o alocare de peste 518 milioane euro, finanțează acordarea de produse de bază (alimente, produse de igienă, mese calde, rechizite, ghiozdane) pentru adulții, seniorii și copiii din categoriile cele mai vulnerabilei. Programul este finanțat din Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane (FEAD).
Până în prezent, prin intermediul POAD au fost sprijinite peste 1,2 milioane persoane. Concret, au fost distribuite 18.645.869 pachete cu alimente de bază, 4.684.288 pachete cu produse de igienă, iar 277.815 persoane cu vârsta de peste 75 ani au beneficiat de tichete pentru mese calde.
Direcțiile de asistență socială județene vor oferi modele actualizate de cereri, dacă ministerul Educației va trimite în teritoriu tipizate noi.
Model de cerere, publicat anul trecut.
- Tichete Sociale, pe suport electronic, pentru Sprijin Educațional
- cerere-tip-pentru-acordarea-tichetului-social-pe-suport-electronic
Documente necesare pentru dosar:
Programul "Euro 200" pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare
Beneficiarii acestui program sunt elevii şi studenţii învăţământului de stat sau particular acreditat, în vârstă de până la 26 de ani, care provin din familii cu venituri brute lunare de maximun 250 lei pe membru de familie, exclusiv beneficiarii unui calculator de tip desktop, conform Ordonanţei de Urgenţă 87/2008 (elevii de liceu care au primit calculatoare în noiembrie 2008).
Stabilirea numărului de beneficiari se va face în limita sumei alocate acestui program, sumă cuprinsă în bugetul Ministerului Educaţiei Naționale, conform legislaţiei în vigoare:
Art 8(6) din Legea 269/2004: „(6) Acordarea ajutorului financiar, conform prezentei legi, se realizează în ordinea crescătoare a venitului brut lunar pe membru de familie, în limita sumelor alocate cu această destinaţie în bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetării.”
Legislaţia în vigoare este:
- Legea 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea de Guvern 1294/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare, cu modificările şi completările ulterioare.
Calendarul programului ,,Euro 200″:
- Depunerea cererilor până la 21 aprilie
- Evaluarea cererilor de către comisiile din unităţile şi instituţiile de învăţământ împreună cu comisiile de anchetă socială 19 aprilie – 19 mai
- Afişarea pe portalul Ministerului Educaţiei Naționale a listei de cereri eligibile 31 mai
- Afişarea pe portalul Ministerului Educaţiei Naționale a listei de beneficiari aprobată prin ordin de ministru 1 iunie
- Afişarea în fiecare unitate de învăţământ a listei beneficiarilor 3 iunie până la ora 18:00
- Depunerea contestaţiilor 5 zile de la afişarea listei pe portalul dedicat
- Portalul dedicat acestui program este la adresa: http://euro200.edu.ro/
Documentație:
- Program Euro 200
- Legea 269/2004 cu modificarile si completarile ulterioare
- HG 1294/2004 cu modificarile si completarile ulterioare 12.02.2008
Documente necesare pentru dosar:
Proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea cuantumului minim al burselor de performanţă, de merit, de studiu şi de ajutor social pentru elevii din învăţământul preuniversitar de stat, cu frecvenţă
În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 82 alin. (1^1) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. ARTICOL UNIC
(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în semestrul I al anului școlar 2021-2022, cuantumul minim al burselor de performanță, de merit, de studiu și de ajutor social, de care pot beneficia elevii din învățământul preuniversitar de stat, cu frecvență, este de 100 lei.
(2) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în semestrul II al anului școlar 2021-2022, cuantumul minim al burselor de performanță, de merit, de studiu și de ajutor social, de care pot beneficia elevii din învățământul preuniversitar de stat, cu frecvență, este de:
- a) 500 lei, pentru bursa de performanță;
- b) 200 lei, pentru bursa de merit;
- c) 150 lei, pentru bursa de studiu;
- d) 200 lei, pentru bursa de ajutor social.
(3) Bursele se asigură din bugetele locale ale unităților administrativ-teritoriale de care aparțin unitățile de învățământ preuniversitar și din sume defalcate din taxa pe valoare adăugată, aprobate anual prin legea bugetului de stat cu această destinație.(4) Autoritățile deliberative ale administrației publice locale pot stabili un cuantum mai mare al burselor, cu încadrare în sumele aprobate cu această destinație în bugetele locale ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale.
Documentație:
- Nota-Fundamentare-proiect-HG-cuantum-minim-burse-preuniversitar-2021-2022
- Proiect-HG-cuantum-minim-burse-preuniversitar-2021-2022